segdagen.

idag har jag och gabbe en segdag. vi sov jätte länge sen så har vi fixat lite i lägeheten.
rebecca var här en sväng o gjorde mat åt gabbe o diskade.
haha hon kom rusandes in virrvlade runt i lägenheten diska, laga mat mata, gabbe sen åkte hon lika snabbt.
men det är så hon är allt går snabbt :)
jag är hemma med bara gabbe idag, emanuel är ute hos mormor i norrhavra.


har en massa fina bilder jag vill lägga in men eftersom min nya mobil knasar så mkt och inte vill samarbeta med den här datorn så kan jag inte lägga ut några nu. har fina från urkult.

vi har ju varit på urkult förra helgen.
en liten festival i utanför sollefteå, urkult.se.    jätte mysig att ha med barn på.
tråkigt bara att jag inte hängde med någon av mina kompisar som var där, men vi träffade många andra som vi hängde med, många barn.
för när man väl har gått upp på festplatsen så vill man inte gå därifrån, inte med stora tvillingvagnen upp o ner för mördarbacken. som är vacker men lång! så inte spring mellan campingen och festplatsen blev det ju inte.

vi kom onsdag kväll ganska sent, men vi fick upp tältet rätt snabbt o fick in gnälliga grodor som somnade skönt.
bara jag som va orolig hela natten för att det skulle vara för kallt..
på dagarna var det fint väder och  vi var uppe på festplatsen åt massor med mat o myste på filtar med bra musik.
gick på marknaden där och hittade massor med fina saker! köpte alladin/fiskar/tai byxor till grodorna, alla säger så olika namn till dom byxorna.
en jätte fin, bekväm och jättelätt ringsjal som var festivalens räddning!
och en jätte fin tröja till mig. :D kändes bra att köpa nått till bara mig.
det regnade en dag bara, alltså STÖRT regnade vi var tvunden att gömma oss under tak, paraplyet funkade inte då!
det regnade någon timme sen när kamraterna spelade så kom solen fram och de blev jätte fint väder igen :)
under kamraterna stod vi på de vanliga stället, vänster sida om scenen i barnvagnsgettot, de va mellan 10-15 barnvagnar och massor med barn som sprang runt med små gulliga hörselskydd på skallen :)

ja det var lyckat iaf. och vi skulle aldrig haft en så fin festival om det inte vore för mariette, hon var med och ställde upp hela tiden natt och dag. så fin tjej går inte o hitta någonstanns. som visar sånt intresse även när det gäller skrikiga kvällar och gäggiga bajsblöjor, hudra ♥ till dig mariette!

nej nu ska vi till min syster emma i stan som fyller år. bäst o slänga på sig nått fort som tusan för vi åker om 10min och jag sitter i skabbtröja o trosor..
ska försöka fixa de här med bilder så ni får se hur duktiga grodorna har blivit på att sitta!
tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0