bloggis!

nu har jag också skaffat mig en blogg. tänkte att det är ju lika bra!
här kan jag ju skriva om alla bajsblöjor, hårda magar och hur gulliga mina små grodor är!
kan ju vara roligt att gå tillbaka sen och läsa hur det var nu spädis ålderna. 

jag menar! det finns ganska mycket att skriva om varje dag, alltid händer det nått!

Nu sover grodorna, ganska skönt! vi var uppe hela natten för att mata! värsta kaos natten! 

 vid 15tiden igår åt dom en varsin flaska go mat så dom somnade riktigt skönt!
så åkte mamma till handelsboden för att handla mera mat till dom och till oss, men så här på landet är det klart  att dom inte har någon ersättning alls och ingen panik här heller för vi skulle ju kanske få besök som skulle händla med sig ersättning.. men så blev det såklart inte.
helt fast ute i skogen utan bil och utan mat tänker jag så att då får jag väl amma heela natten ist,
18tiden får pojkarna sista skvätten av ersättningen som finns kvar och de jag pumpat och somnar.
vid 20 vaknar dom igen och vill ha mat men då finns de ingen så jag sätter mig med båda och dubbelammar dom.
dom va så sööööta då! låg där och sög i sig ivrigt, stannade till tittade på varandra och började mer ivrigt som om dom hade en lite tävling.
så där satt vi kanske en timme o små fisarna blir inte mätta, så jobbigt att se dom så ledsna jag har aldrig hört dom skrika så!
kaos bev det med två skrikbebisar och det blev kallare i huset för både jag och mamma satt med varsin bebis.
tillslut funkade det inte längre!
21.53 ringde jag sandra (vet att henne är det fart i) frågar om hon vill köpa lite mat på hemköp som stänger 22.00 och frågar nisse om han vill köra ut det hit.
22.30 kom nisse hit och äntligen fick dom äta!
sen åt dom hela natten! tillslut sa mamma att jag skulle sova, så tog emanuel och la honom på magen och vi somnade, sen kom gabriel och la sig tätt tätt intil mig. så gosigt det var!
allt var så jobbigt till dom fick lägga sig itill sin lilla mamma. åh. dom e så fina! 



snart vaknar dom nog och vill ha mat. ska nog börja blanda deras flaskor, sen ska jag till delsbo och handla själv. utan bebisar!
mamma ska vara barnvakt. det blir spännande!

nu måste jag kissa innan dom vaknar!


Kommentarer
Postat av: sandra

Ja mej är det fart i :D

2009-02-13 @ 23:16:54
Postat av: Amelia

vilken liv som mamma

du är beundransvärd lilly

<3

2009-02-13 @ 23:47:12
Postat av: Camilla

Va roligt att läsa. Kan se er framför mig där uppe i huset :) Härligt.

Kärlek till er

2009-02-19 @ 11:16:45
URL: http://ettanochtvaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0