ettan och tvåan.

ja jag kanske ska presentera dom små grodlåren nu när jag har lite mera tid att sitta här.



Här har vi ettan Gabriel, grodan som kom ut först kl 05.16  27december 2008, vägde 2610 och 46cm lång. lite problem med andningen och fick ligga med cepap några timmar första dygnet. 
han gillar mest all ligga/sitta i sin bilbarnstol titta lite fundera lite sen somna så skönt,
en riktig funderare! tittar och tittar runt om sig hela tiden, så mycket nytt och spännande överallt.
gillar inte att sova så mycket själv på natten utan vill gärna ligga näranära mamma där det är mysigast!




Här har vi Emanuel, lillebror som låg kvar lite längre i magen, ända till 05.48 vägde 2530 och var 46cm lång.
han är mer en mammagroda, vill inte så ofta vara själv utan vill bara ligga i sjalen hos mamma.
gillar verkligen att sova!
lite jobbig mage som gör ont ibland på kvällarna. då är nappen bästa kompisen, eller det är den alltid!


båda två fick ligga kvar på sjukhuset på neo i 15dagar då de var ca 6veckor tidiga. födda i vecka 43+3.
där de fick sola lite mot gulsot sondas lite lära sig äta själv och säga till när de va hungriga. nu går allt som en dans det går bara upp i vikt!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Till lägg på dom små grodorna



gabriel vill hällre äta på mej än på nappen :s xD



emanuel kissade på mej >.< xD



haha skoja bah!



pussar på er!<3

2009-02-18 @ 18:38:04
Postat av: Amelia

så söta dom är! ^^

jag måste få komma och hälsa på snart. ^^

2009-02-18 @ 23:04:54
Postat av: Mona

iiiååhhuuuuhhaaa miiiih!^^

Jag blir så nipprig av dom små grodorna fast jag inte har träffat dom än, och när jag såg hur mycket dom växer så fort så får jag lite panik, för jag vill träffa dom innan dom blir enochåtti och hamnar i målbrottet! xD

2009-02-19 @ 10:03:46
URL: http://monaandtheholygraal.blogg.se/
Postat av: Anonym

HEHEHEHEHE

2009-02-19 @ 22:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0