läkarbesök

Gabriel har ett litet plåster på fingret för vi var hos doktorn idag.
vilket äventyr det blir varje gång!
satte klockan på 7 för att hinna göra allt innan taxin kom, packa skötväskan, klä på barnen, mata barnen,  klä på mig och mata mig, men allt blev nästan kaos. vaknade innan klockan och började mata emanuel i hopp om att gabriel ska sova vidare till emanuel ätit klart. lyckas mata båda barnen rapa och få på kläder och sätta på te vatten när taxigubben ringer och frågar om vi ska med eller inte. men kl va ju 08,25 vi hade sagt 08,45 "nej det går inte att säga, man vet aldrig när vi kommer det är olika hela tiden" okeeej! han va snäll och väntade medans jag packade ihop de sista på med overallerna och ner i bilbarnstolen så kunde vi åka., då va kl 08.45.
sen gick allt bra, kom på bussen med vagnen (det var den dåliga bussen med en lång trappa upp) och kom i tid till sjukhuset.  först fick vi mäta och väga och dom har ju växt som tusan!
Gabriel vägde 4210 och var 54,5cm  (två veckor tidigare 3460 och 51,5cm)
allt såg jätte fint ut, lite lågt blodvärde men det fixar vi järntillskott!
Emanuel vägde 4255 och var 54cm (två veckor tidigare 3600 och 52cm)
hos honom sa dr hägg att allt var jätte fint och att det går så bra för pojkarna så vi behöver inte komma tillbaka om det inte är nått speciellt. vilken tur! jag blir så stolt över mina prinsar! :D

sen gick vi på stan lite fikade lite, kollade in lindex nya bebykläder. himla fina kläder!
så var det dags att åka hem, hoppade på 53an till sibylla i delsbo där vi tog en lite kaffe glass fika tills taxin kom.
det var sam och martins pappa som körde. himla skönt att komma hem!

nu ligger gabriel på bordet på sitt lammskinn och sover och emanuel ligger i sjalen helt utslagen!
imorrn är det hudik igen! ska till specMVC på efterkontroll.

usch nu är det helt kallt här hemma! vill ha det varmt! ska dricka en kopp VARMT te nu och mysa med mina barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0