taxi bussen vagnen!


idag har vi varit till skolan och hälsat på.
tyckte väl att grodorna skulle få vilken skola deras mamma gått i för länge sen. men känns ändå inte som det.. tiden går så fort,


nu ska jag berätta hur man kommer härifrån till skolan utan bil. våran e ju fortfarande trasig :(
dagen innan vi ska åka (de måste vara en tisdag eller torsdag) så ringer vi till x-trafik eller vart de nu är och bokar en taxi, flextrafiktaxi jokks som kommer köra till närmsta busshållsplats, våran är 14km bort, frigge.
så den kom kl 9.35 då vare snabbt klä på barnen mössor overaller sockor kofta.. måste köpa nya overaller!
mamma försökte sig på att gå ner och packa ihop vagnen,, de gick ju inte! fick snabbt vika ihop den, kvinnan som körde blev lika förvånad som dom flesta att den klumpen kunde bli så liten! så in med vagn liggdelar bebisar camilla och mig!
framme i frigge så lämnade vi bilstolarna på konsum och gick till bussen,
så gick vi en fin promenad med vagnen tills kolan från vägen, så himla vacker det är här!
på skolan fick dom ju såklart all uppis som gick få! mysigt var det, satt uppe hos min gamla klasslärare mika.
så när gabriel låg i hennes famn så började han skratta som bara den! första gången han skrattar så att man verkligen ser att det är riktigt skratt! de va så fint! mitt lilla skrutt!
och emanuel la sig så skönt med sandra o sov i fönstret...
tiden gick fortfort och de va dags att gå till bussen för att åka till delsbo och handla mat och semlor!
fikade lite hos nisse för att ta nästa buss tillbaka till frigge köpa de vi glömt handla i delsbo.
så himla roligt att vi får samma taxigubbe som alla andra strul gånger! haha han såg inte överlycklig ut!
 men det var så skönt att komma hem igen! idag åt vi äcklig pizza som först är god sen äcklig!

nu ska jag väl dricka lite te kanske vänta på att emanuel ska äta sitt sista inför kvällen, hoppas dom vill sova inatt! de behöver vi!

Kommentarer
Postat av: Samuel

Meeen guu så avundsjuk jag blir på dig annispannis! Va kul att han skrattar, jag ser de framför mig och kan inte hålla smilgroparna borta själv! Mikaela måste ha smällt som smör i stekpannan. Jag ska nog ta en nattmacka med avo på, som jag ju blivit riktigt förtjust i sedan jag va hemma sist. Lite te också. Gonatt på dig å sönerna!

2009-02-24 @ 23:45:55
Postat av: Karianne

härligt söt, mera kort på er =)

2009-02-25 @ 23:36:00
URL: http://cherrygirlsays.blogspot.com/
Postat av: Farmor

Åh, vad ni är fina!!!

När Gusten åker upp kommer jag med.

2009-03-03 @ 22:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0