snösnösnö!

förstår inte vart all snö kommer ifrån! det slutar aldrig snöa!

nu har jag inte skrivit på jätte länge, vi har varit ute på äventyr i sthlm och finland ett tag nu.
först var vi o hälsade på min systersara i hammabyhöjden. det var mysigt.
grodornas pappa,faster och famor var o hälsade på  en kväll en annan kväll var sara o hennes kille micke barnvakt heela kvällen så jag var ute med fina folk! först gamla kolings o sen 90´s haha! så sov jag hemma hos mimmi och kl 8vaknade jag och ville bara hem till mina små gryn! men dom va inte enns vakna när jag kom hem :p
på dagarna när vi vaknade o sara hadfe gått till jobbet var det KAOS! båda skrek och ville ha mat nonstop! så det var bara att tänka på annat medans man lugnt klär på barnen och sig själv tillslut när man är ute är det så skönt när dom sover i vagen och jag kan ta en lång promenad och köpa frukost som jag inte hinner äta innan vi kommer ut.



'Gabriel som är så trött på att allt tar så lång tid och somnar mitt i skrikandet med armarna mitt upp i luften.



emanuel tröttnade också och la händerna över ögonen, då kanske de går fortare!

efter vi varit hos sara o micke 6dagar drog vi vidare till familjen där vi skulle bo 2dagar.
lars hade födelsedagsfest på ett mysigt ställe vid mariatorget som vi var på en stund. där var alla syskon och vänner till familjen som alla tyckte att grodorna va sååå söta!  och emanuel som varit på så dåligt humör och skrikigt hela kvällen fick sitta  med malin o blev så mysig och trivdes så bra! synd att hon bor så långt bort, emanuel saknar henne rätt mycket!
en bra sak hos familjen var badkaret! jag och gabriel tog ett bad en kväll. så mysigt med mycket varmt vatten...
så promenerade vi runt årstaviken i det fina vårvädret med maya, fast det blev tråkigt efter ett tag tyckte pluttarna så vi fick skynda oss hem efter ett tag.
syjunta hade vi också :D fast de blev inte så mkt mkt sy o sticka men trevligt var det att träffa blenda och rebecca!
tråkigt bara att ebba skaffat sig en kille! hon var ju aldrig hemma :(


myigt i badet! tänk när grodorna kan plaska runt tillsammans i badet!


men vi var inte bara i sthlm på torsdagen åkte vi till finland. sara o samuel hämtade upp oss med bil hos familjen och åkte till färjan.. nästa dag åkte vi bil heela dagen, med en matpaus på abc innan vi kom fram till kusinjussi och frugan olga. det är så trevligt där! det finns alltid fika! nått nybakat lite kakor och massor med kaffe :D
lördagen var mormors begravning, det var så fint. solen lyste det rasade snö från taket och det var så fint alltihopa.
prästen pratade på finska så vi förstod inte så mycket. mebn lika bra det tyckte mamma.
så var det en minnestund efteråt med mat och fika. så träffade vi min kusins lilla barn robin som är född 2veckor efter Gabriel och Emanuel. han var så liten och söt! emanuel blev lite blyg men gabriel ville prata jätte mycket med honom!

på söndagen åkte vi hem, det vart en snabbis i finland igen. men de va skönt o komma hem.
emanuel hade daragit på sig en sjukdom som inte alls var rolig! jätte hosta så vi fick åka till doktorn så fort vi kom till delsbo. men det såg bra ut men om det skulle fortsätta och bli värre under natten skulle vi ringa ambulansen, men de slapp vi som tur var!
men när vi ändå var där fick vi väga och mäta som vi egentligen skulle gjort dagen efter.

Gabriel vägde 6060kg och va 59cm lång
Emenuel vägde 5620 och va 58cm lång
båda har växt på sig jätte fint.
nästa vecka ska dom få sin vaccination. läskigt med sprutorna!

nej nu blev det jätte långt och vi ska få besök snart av pernilla och hennes bror emil.
så båda jag och min bror samuel får någon att leka med!!
tjing så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0